Tuesday, 29 December 2015

Harry Potter and I. // Harry Potter y yo.

POST IN ENGLISH HERE. ENTRADA EN ESPAÑOL MÁS ABAJO. 


Have I read the Harry Potter saga?


Kind of. 

Four years ago, I had to read the first book for school, and I liked it very much, so I decided to buy the entire saga. 

I did read the first three books, and half of the fourth one, but I do not know why, I left it there.Whenever I want to pick it up again I don't do it because I don't even remember where I left it, so I guess that is what has made me leave them on the shelf, completely new and unread. 

I remember enjoying the books, but as I was younger when I read them (and, to be honest, I don't think I understood them very much), I want to read them again.

I thought about marathoning through it, but I don't want to risk getting tired and bored of it, so I came up with another idea that I like a lot more:

I will read one book of the series per month.

Hopefully, I will be done with it by July, but as I have a complicated schedule with exams and school in general, it could take me a couple months more. 

There is this one thing I know for sure: I don't want to go another year without having read Harry Potter. 


ENTRADA EN ESPAÑOL:


¿He leído la saga de Harry Potter?


Más o menos. 

Hace cuatro años tuve que leer la primera entrega para el instituto, y como me gustó mucho, decidí comprar la saga entera.

Leí los tres primeros libros y la mitad del cuarto, pero no sé por qué, abandoné la saga ahí. Siempre que me apetece continuar leyendo no lo hago porque no me acuerdo de dónde había dejado la historia, así que supongo que esa es la razón por la que he tenido los libros nuevos y sin leer en la estantería durante tanto tiempo.

Recuerdo que me gustó mucho leer las primeras entregas, pero como era más pequeña cuando los leí (y, sinceramente, no creo que los entendiera demasiado), quiero volver a leerlos.

Pensé en leerlos todos seguidos, pero no me quiero arriesgar a aborrecerlos y cansarme de ellos, así que se me ocurrió otra idea que me gusta mucho más:

Leeré un libro de la saga cada mes. 

Si todo va bien, en julio ya habré acabado la saga, pero como tengo un horario difícil con los exámenes y los estudios en general, puede que la cosa se alargue un par de meses más. 

Hay una cosa de la que estoy totalmente segura: no quiero pasar ni un año más sin haber leído Harry Potter.





No comments:

Post a Comment